מוצרי קידום מכירות הם ללא כל צל של ספק דרך פרסום ייחודית ומעניינת של חברות שונות כיום לפרסם את עצמם או את השירותים שהם מעניקים ללקוחות, ולהגיע לכמה שיותר לקוחות פוטנציאלים אשר יכולים להיות רלבנטים לרכישת אותו מוצר בו מדובר. למי מאיתנו אין עט עם לוגו של בית מלון מסוים, לוח שנה של חברת פרסום שהשתמשנו בשירותיה פעם, כובע של פעיל פוליטי או כוס של חברה מפורסמת? האמת היא, כי מטבע הדברים לא סתם נעשה שימוש נרחב במוצרי קידום מכירות למטרות שיווק – מסתבר כי ללא כל עוררין, הפרסום בדרך זו פשוט עובד, ועובד היטב כמובן. בפעם הבאה בה הלקוח יעשה שימוש בעט, או ישתה את הקפה שלו בכוס שקיבל כמתנה, הוא ייזכר לטובה בבית העסק המפרסם, וגם יחזור להיעזר בשירותיו בעת הצורך.
היתרונות השונים במוצרי קידום מכירות
מוצרי קידום מכירות הם דרך מצוינת לפרסם את העסק. לדרך פרסום זו מגוון רחב של יתרונות:
- ראשית ייצור ותכנון של מוצרי קידום מכירות אינו גוזל משאבים רבים, מה שהופך דרך פרסום וקידום זו לזולה ומיוחדת.
- שנית, נתינת מתנות ללקוח בצורה כזו או אחרת מוכיחה לו כי בית העסק מעריך אותו. לקוח אשר מקבל מתנה לאחר שהוציא את מיטב כספו על מוצר או שירות שבית העסק מוכר, יעריך ויזכור את בית העסק לטובה, וגם יחזור וישתמש בשירותיו בעתיד.
- שלישית, הלוגו המודפס על המוצרים השונים יחשוף את העסק או החברה לעיניים רבות. כל מי שנכנס למטבח רואה את לוח השנה התלוי בו, וכל מי שמגיע למשרד משתמש בעט או שותה בכוס של אותה החברה.
מוצרי קידום מכירות, לא רק לוגו
באופן בסיסי מוצרי קידום מכירות הם מוצרים עליהם מתנוסס הלוגו של החברה המפרסמת. אולם, מוצרי פרסום אלה הם הרבה יותר מלוגו. בין אם הם מוענקים לעובדים של אותה החברה, ובין אם הם מוענקים ללקוחות, הם מראים תשומת לב יתרה, והבנה ללב הלקוח, וצוברים יתרון על פני אפיקי פרסום אחרים.