ישנם אסונות שונים אשר יכולים להוביל לסכנה ציבורית. הסכנות יכולות להיות סכנות טבע או סכנות אשר נעשות על ידי האדם עצמו (לרוב לא במכוון). עסקים רבים נמצאים בסכנה במקרה של אסון ועליהם להיות מוכנים למקרים אלו מראש. ניהול מצבי חירום, הוא ניהול פרקטי של העסק בעת סכנה ואי אפשר לסמוך על כך שהכול יהיה בסדר במקרה של אסון, יש להתכונן למצב מראש. התכוננות נכונה תאפשר להתנהל נכון במקרה של מצב חירום.
כיצד תכנון מוקדם יכול לעזור
תכנון מוקדם יכול להשפיע על ההתמודדות עם ניהול מצבי חירום. ניהול מצבי חירום מחייבים את העסק לעשות הכנה מוקדמת ולכך נדרשות כמה פעולות:
- הגדרת מצב חירום – כדי להתכונן כראוי למצב של שעת חירום, עליכם לדעת מה קובע שהגיע זמן של מצב חירום. כל אחד צריך לדעת מתי יכולה להיות הגדרה של מצב חירום ומה עליו לעשות במצב זה.
- תכנון כיצד יש לפעול – כל עסק צריך לתכנן מבעוד מועד כיצד הוא יפעל וינהג במקרה של מצב חירום. עסק שלא יודע לתכנן זאת בעצמו צריך להתייעץ עם גורם מוסמך לכך.
- הכנת תיק מסודר לשעת חירום – כדי לעשות ניהול מצבי חירום על העסק להיות מוכן לכך. על העסק להכין תיק מסודר עבור שעת חירום וזאת מראש, הרבה לפני שמצב זה קורה. הכנה של תיק צריכה להתבצע מראש ועסק שלא יודע להכין את התיק בעצמו צריך להתייעץ עם חברה המתמחה בתחום.
היכנסו וצפו! טיפים שיעזרו לכם לתכנן מה לעשות בשעת חירום:
חברה המתמחה בתחום
חברה המתמחה בתחום ניהול מצבי חירום היא חברה שצריכה להביא איתה ניסיון רב בתחום, וכן הבנה מקיפה של תקנות שעת חירום. החברה צריכה לבחון היטב את העסק ולקבוע כיצד עליו לנהוג במצבי חירום ולהכין דו"ח מסודר לכך.