מצגת שמעוצבת בצורה מקצועית ונכונה עוזרת להעביר מסר ממוקד. אפשר להשתמש במצגת עסקית כדי לגייס משקיעים ולשכנע לקוחות, או לשלב מצגת חינוכית בשיעורי אקדמיה ובתי ספר. הדגש המשותף הוא התאמה של המצגת לקהל היעד. במידה ויש מספר קהלי יעד שונים, חשוב להכין מצגת אחרת לכל אחד מהם. רק בצורה כזו ניתן להבטיח את תשומת הלב של הנמען ולהדגיש את המסר של המוען. מצגת ברמה גבוהה תעניין את קהל היעד ותגביר את המעורבות שלו. היא תאפשר הנעה לפעולה ובסופו של דבר גם תשיג את מטרת המוען.
שאלה לא פחות חשובה שכדאי לשאול לפני עיצוב מצגת היא מה הפורמט הנכון. יש מגוון עצום של טכניקות עיצוב, הצגה וכתיבה. הפורמט של המצגת יכול להתבסס על תוכנות מסורתיות או להישען על אתרי אינטרנט אונליין. אין דרך אחת לעצב את המצגת המושלמת ולכל קהל יעד יש מאפיינים אחרים, אך השאלה מהי הפורמט הנכון אמורה לשמש בתור מצפן בתהליך קבלת ההחלטות.
מסך, מיקום ועיצוב מצגת ברמה גבוהה
הטעות הנפוצה היא לעצב מצגות כלליות שלא מתאימות למקום בו הן מוצגות. השאלה בהקשר הזה היא היכן מציגים את המצגת. יש לבדוק האם היא תשודר על גבי מסך או מקרן, האם היא מיועדת לצפייה במחשב האישי או האם היא בכלל נשלחת לטלפונים חכמים עם מסך קטן. כל תשובה תשנה לחלוטין את האופי של עיצוב מצגת ותקבע באילו אלמנטים גרפיים אפשר להשתמש.
התהליך של עיצוב מצגת חשוב לא פחות מאשר התוצאה. במהלך העיצוב כדאי להישאר עם אצבע על הדופק, לבצע התאמות ושינויים ולא לפחד למחוק ולערוך מחדש. רק כך מגיעים למצגת איכותית עם מסר ברור.