כיצד מתבצעת אחזקת מעלית?
שירותי אחזקת מעלית מתבצעים על ידי אנשי מקצוע מוסמכים ומיומנים. בשלב הראשון נדרשים אנשי המקצוע לשמור על שירות חודשי. עלות השירות נקבעת לפי קומה ולפי דגם המעלית, תוך התחשבות במספר השנים בהן קיים הבניין ובמספר הדיירים המשפיע על השחיקה והבלאי. השירות החודשי תלוי בארגז הכלים העומד לרשות אנשי המקצוע ובניסיון שלהם. יש אנשי מקצוע שיודעים לבצע את השירות החודשי במהירות וללא פגיעה בשגרה עבור הלקוחות, לעומת אחרים המחפשים אחר דרכי קיצור. שירות חודשי הוא חלק בלתי נפרד מאחזקת מעלית וכדאי להקצות עבורו זמן ומשאבים.
ההיבט השני של שירותי אחזקה כולל פיקוח והתייצבות לקריאה. כאן נמדדים אנשי המקצוע בזמינות שלהם עבור הלקוח. חברת אחזקה נדרשת להפעיל צוות חירום לכל אורך שעות היממה ובמשך כל השבוע. התפקיד של חברת אחזקה הוא להתייצב כאשר מתקבלת קריאה על תקלה מסוימת. נציגי החברה נדרשים להגיע במהירות לבניין בו נמצאת המעלית ולהשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותם על מנת לפתור את הבעיה.
מה ההבדל בין אחזקת מעלית גדולה וקטנה?
רוב הלקוחות לא יודעים זאת, אך קיימים הבדלים בין שירותי אחזקת מעלית גדולה וקטנה. במעליות גדולות הנמצאות בשימוש תדיר יש צורך בבדיקה המתבצעת אחת לשלושה שבועות לכל היותר. בדיקה זו מבטיחה את התפעול השוטף של המעלית והיא מונעת נזקים מצטברים, בלאי או שחיקה. מנגד, במעליות קטנות או במעליות שאינן נמצאות בשימוש תדיר ניתן לחסוך בהוצאות ולבצע בדיקת תפעול אחת לחודשיים בלבד.
שירותי אחזקת מעלית כוללים ניקיון קבוע ובדיקת ביקורת אחת לחצי שנה. הבדיקה מתבצעת על ידי בודק מוסמך עם רישיון מטעם הגורמים הרלוונטיים. השירות חיוני לצורך אחזקה קבועה של מעליות והוא כפוף להוראות החוק.