אחזקת מעליות
בבניין מגורים המעלית היא אחד מהמרכיבים החשובים ביותר לאיכות חיי הדיירים וחיי השכנות. המעלית, יחד עם חדר המדרגות, המסדרונות והלובי היא אחד מהאזורים המשותפים לכל הדיירים בבניין. על מנת שהמעלית תפעל כראוי לאורך כל השנה ותשמש את הדיירים, יש לבצע עבודות תחזוקה שוטפות. רבים חושבים שבדיקה דו שנתית (בהתאם לתקנות) היא מספיקה, אך מומלץ מאד לברר גם אודות אחזקת מעליות אם אנחנו רוצים למנוע תקלות. אחזקת מעליות יכולה למנוע תקלות לא נעימות והיא אינה דורשת מהדיירים לוותר על המעלית לאורך זמן. פעולות האחזקה יכולות להיות קבועות מראש, כך שהדיירים יוכלו להתכונן להפסקה קצרה משימוש במעלית.
מהן פעולות התחזוקה
אחזקת מעליות היא מושג כללי הכולל פעולות שונות של תחזוקה כמו למשל בדיקות תקופתיות (בנוסף לבדיקות לפי התקנות), ניקוי קבוע, טיפול במפגעים קטנים כמו למשל החלפת נורות תקרה או נורות מקשים ועוד. החברה אשר מציעה לכם לבצע אחזקת מעליות תדאג לעבודה שוטפת של המעלית ותתריע בפני ועד הבית על כל תקלה שזו נתקלה בה.
הפרעה בבניין
פעולות התחזוקה למעלית הן פעולות שנעשות במינימום הפרעה לדיירים. לעתים מדובר על בדיקה של המעלית וזו דורשת הפסקת השימוש לזמן קצר, אך במקרים אלו מודיעים לדיירים מראש על ההפסקה והם יכולים לתכנן את חייהם בהתאם. במקרים של החלפת נורות או ניקיון המעלית הדיירים לא ירגישו בכל הפרעה אלא ייהנו ממעלית ברמת תחזוקה גבוהה.
בדיקות תקופתיות
התקנות מחייבות לבצע בדיקות למעלית ולמנגון שלה פעמיים בשנה. לאחר כל בדיקה יחתום הבודק כי המעלית מאושרת לשימוש. כמובן, אם נמצאו תקלות יש לטפל בהן באופן מידי. בניינים אשר מבצעים אחזקת מעליות נהנים מבדיקות שוטפות ולכן אם ישנה בעיה הם מזהים אותה במהירות.