עסקים רבים רוצים לגדול ולהצליח ואחת הדרכים להצליח היא להיות חלק מהקהילה. המודל של עסק חברתי נשמע לאחרונה יותר מבעבר. עסק חברתי הוא עסק לכל דבר, אשר יש לו מטרות רווח ועם זאת הוא מוצא את עצמו תורם לקהילה. ישנן דרכים שונות לתרום לאוכלוסיה או לחברה כשחלקן הן דרך העסקת אוכלוסיות מסוימות, תרומה כספית או תרומה דרך מודעות והתנדבות. העסק החברתי ירצה לרוב להצהיר על המטרות החברתיות שלו משתי סיבות; האחת היא הכרה בעסק כחברתי ותורם והשניה היא העלאת המודעות בחברה לתחום בו העסק תורם.
הכרת העסק כעסק חברתי
אנשים אוהבים לרכוש אצל עסקים שרואים לא רק את עצמם ואת הרווחים שלהם אלא גם נוהגים לתרום בדרך זו או אחרת. כאשר העסק בוחר לתרום מזמנו או מכספי ההכנסה הוא רוצה לקבל גם הערכה לכך או לפחות שהלקוחות שלו ידעו שהוא עושה זאת ולכן יצהיר כי הוא עסק חברתי שתורם לסביבה.
העלאת המודעות לתרומה
היכולת של עסק חברתי לתרום מתבטאת לא רק במעשים של העסק עצמו כי אם גם ביכולת שלו להעלות מודעות לתחום בו הוא תורם. עסקים אשר בוחרים לתרום בכסף או בזמן ומספרים על כך ללקוחותיהם יכולים "להדביק" אותם בתרומה ולגרום גם ללקוחות להצטרף לתרומה המשמעותית אותה עושה העסק עצמו.
תחום התרומה
עסק חברתי הוא קודם כל עסק שצריך להרוויח. לא כל עסק מתאים להיות עסק שהוא גם חברתי, אך עסק שרואה מטרות נוספות מעבר לרווחים שלו, יגדיל לעשות אם יהפוך את עצמו לעסק חברתי ויפעל לקידום מטרות בחברה. ישנם עסקים אשר עוד לפני שהם החלו את דרכם פעלו למען מטרות חברתיות ומנצלים את העסק לקידומן וישנם שאימצו את התרומה לאחר שקמו וחשוב לציין כי שתי התרומות הן משמעותיות מאד בחברה.