התמודדות עם מערכות תפעול ישנות של מעליות
מרבית הדיירים לא טורחים לחשוב בצורה מעמיקה על מערכות השליטה במעליות.
אולם, עם "הזדקנות" מערכות שליטה אלה, בעיות שונות עשויות לצוץ – עיקרם הוא בהמתנה ממושכת של הדיירים להגעת המעליות. אין זה מפליא אם כן, שכל חברת מעליות רצינית מתמקדת בצורה רצינית באלמנט זה בזמן תכנון ובניית המעליות.
על מנת לבצע בדיקה יעילה של מערכות השליטה והבקרה של המעליות, על עובדי חברת מעליות לבדוק את זמני ההמתנה למעליות וכן את קצב ההגעה של המעליות על בסיס קבוע (בין הבדיקות הנפוצות הוא הזמן שלוקח למעלית להגיע מהקומה התחתונה עד לקומה העליונה). ניתוח הממצאים והשוואתם לנתונים הבסיסיים של המעלית חשובים מאוד להמשך הפעולות בתחום.
זמני המתנה ממושכים ופעילות לא תקינה של המעליות עשויות להיגרם כתוצאה מליקויים טכניים, מבעיות שחיקה או מתפקוד שגוי מלכתחילה של חברת מעליות שהתעסקה עם תכנון ובניית המעליות עצמן.
בעוד שתיקונים עשויים לשפר את התפקוד במקרים רבים, מעליות שמבוססות על מערכות תפעול ישנות פשוט צריכות החלפת כלל המערכות בכאלה חדשות יותר. נמצא כי התקנת מערכות הפעלה חדשות עשויה לצמצם במידה ניכרת את זמני ההמתנה למעלית.
במידה לא פחותה, מציאת צוות מיומן אשר מבין במערכות התפעול הישנות של המעלית איננה משימה פשוטה. ניכר כי עם התפתחות הטכנולוגיה בתחום זה, מערכות חדשות מוטמעות לעתים רבות, עד כי מערכת שהייתה רלוונטית לפני 20 שנה איננה מוכרת מבחינת עובדים רבים בתחום. חברת מעליות מודרנית לא מתעסקת עם מערכות ישנות, הן בשל הרצון להתייעל מבחינה מודרנית והן עקב הרושם ברצונה ליצור כלפי הציבור.
בשורה התחתונה, גילוי תקלות במערכות תפעול של מעליות מצריך תיקון מיידי מצד הגורמים הרלוונטיים, שכן לכל שהייה בנושא זה עשויות להיות השלכות חמורות בעתיד.